NOMINERA UNGA!

Elin har ansvaret för bloggen den här veckan och så kommer det att se ut resten av det här året, olika CUS:are har olika ansvarsveckor. Det kan ändå dyka upp rapporter från möten mm. från andra CUS:are än den som har bloggen just den veckan.


Förra onsdagen var jag på det första mötet med organisationsprojektets styrgrupp. Organisationsprojektet är ett projekt som är tillsatt av SVRF’s förbundsstyrelse på uppdrag av stämman 2011. Tanken är att vi ska hitta en så lämplig organisation som möjligt för att nå våra mål och fylla vårt syfte.


Projektet har en styrgrupp där jag har en plats som CUS:are. I styrgruppen ingår också Anders Mellberg, Marie Hallander Larsson och Mattias Gårdlund från Förbundsstyrelsen. Jörgen Jarleman, Eva Myrgren och Stefan Holmgren som representerar distrikten samt Anneli Sjödin, Charlotta Tanner och Sten-Åke Thundal som nominerades av föreningarna. Från kansliet finns Kicki Ronnerberg-Bäckman med som projektledare, samt Carina Sjöberg (Generalsekreterare SvRF), Henrik Ersgård och Lotta Amnestål. Dessutom finns organisationskonsulten Oscar Lekander med och håller ordning på oss! Hoppas att jag inte glömde någon nu... :)


På mötet diskuterades styrgruppens roll och uppdrag samt de tre grupper som kommer att jobba med delprojekten Föreningsservice, Samverkan och struktur och Finansiering. Dessa tre grupper är inte fastställda än och jag fick ett tydligt uppdrag med mig från gruppen: NOMINERA UNGA!


Så, här och nu, ber jag om din hjälp! Jag vill ha en lång lista att lämna in med unga, kompetenta personer som kan tänka sig att vara med och forma ridsportens framtid. Vill du vara med eller känner du någon? Skicka iväg ett mail till mig: [email protected]


Passar också på att länka till Havrepappa som skrivit ett blogginlägg där han krattar manegen för CUS i organisationsprojektet.


Ser fram emot era nomineringar!


Vi hörs!
Jennie



Anders Mellberg leder oganisationsprojektets styrgrupp, Sten-Åke och Jörgen syns också på bild.


Anneli, Carina, Oscar och Henke.


Vi fick presentera oss genom att göra intervjuer och presentera den man intervjuat!


Tidsplanen för projketet och Lottas dator (från den uppdateras ridsport.se dygnet runt)


Kommentarer
Postat av: Emelie

Måste bara säga att ni är så duktiga :D

2011-08-25 @ 21:28:20
URL: http://systrarnawester.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0