Processarbete

En av alla fördelarna med att vara CUS:are är att man kan få användning för det som man lär sig i sitt uppdrag i arbetslivet.

Idag har jag planerat och genomfört ett processarbete med styrelsen i föreningen där jag jobbar. Vi hade fokus på hur gruppen ska kunna arbeta tillsammans på bästa vis.

Vi började med att presentera oss. Förutom yrke, hästbakgrund och tidigare föreningserfarenhet fick alla också berätta om hur de ser på sitt uppdrag, vad de vill tillföra föreningen och vilka frågor som de brinner för. Efter presentationen arbetade vi med förväntningar och spelregler för styrelsen. Jag hade förberett frågor som de fick svara på genom att skriva på post it-lappar.

Det blev ett lyckat möte - en bra dag på jobbet! Tack vare det som jag har lärt mig som ideellt aktiv inom ridsporten kände jag mig säker i min roll som processledare. Nu återstår bara för mig att sammanställa det som vi kom fram till idag.




Två bra böcker som man kan använda sig av när man jobbar med grupp- och/eller föreningsutveckling.

/Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0