Adventstid

Natten till måndag föll den första snön över Växjö och nu är det vitt på marken. I stallet ser det ut så här:




Jag tror att många stall i Sverige just nu är eller kommer bli lika fint julpyntade som ridskolan där jag jobbar. En härlig tradition!

Idag har jag och mina arbetskamrater övat inför söndagens Luciashow, det blir ett instruktörsnummer även i år. Lucia- och julshow är också fina ridsporttraditioner. Utan att man har suttit och frusit rumpan av sig på läktaren i ridhuset i minst en timme och lyssnat till mer eller mindre falsk Luciasång blir det liksom inte jul.


/Elin

Kommentarer
Postat av: kicki ronnerberg

Åh vad härligt! En nostalgitripp utan like! Precis så var det i stallet när jag växte upp. Julpyntet till älsklingshästen var mycket viktigt och lite konkurrens blev det allt när allt skulle hängas upp. Alla ville att just deras älskling skulle ha det finast!

2011-12-06 @ 18:40:20
Postat av: Lisbeth

Håller med till 100% och blir ingen Julafton utan att ha varit i stallet först och firat!!!

2011-12-07 @ 21:15:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0