Dan före dan...

Sist jag bloggade här var jag glad över att snön kommit i norra norrland - närmare bestämt Luleå där jag håller till - men vad snabbt den försvann! Efter det har det förstås kommit mer snö, men som tinat bort igen! Flera gånger om. Vi har verkligen haft en konstig vinter än så länge, långkalsongerna ligger kvar i garderoben och jag har fått köpa en tunnare dunjacka. Imorgon är det som ni säkert inte glömt julafton. På ridskolan där jag håller till, Luleå Ridklubb, har vi världens mysigaste jultradition. Tidigt på julaftonsmorgon samlas vi i stallet, mockar och gör fint år hästarna för att sedan rida ut tillsammans i snön. Efteråt bjuds det på gröt och fika i cafeterian för att värma frusna tår. Det här har jag gjort varje julaftonsmorgon sen jag lärde mig rida ut i skogen och jag har svårt att tänka mig att julstämningen skulle infinna sig utan denna tradition. Alla på ridskolan samlas, stora som små, om du har en egen häst eller lånar någon av ridskolans, om du är hobbyryttare eller tävlungsryttare. Trots att jag är en morgontrött tjej så ser jag fram emot morgondagen i stallet. Jag avundas alla som nu fått jullov, det saknar jag verkligen sen tiden man gick i skola. Lov! Vilken fantastisk känsla. Lite lov tar jag dock från mina uppdrag, mina ridelever har jullov, jag har gett hästen jag tränar med julledigt och jag ska inte ha några möten fören nästa år. Men det drar igång tidigt nästa år, den 8:e januari är det dags för Ryttargala i Stockholm. Som Elin tidigare skrev så är vi från CUS inbjudna att delta - hur kul ska inte det bli? Ska ni på Ryttargalan? Glöm inte att anmäla er i så fall! Jag hoppas att vi ses där. Nej, nu ska jag köpa julklappar, för jag är för första gången i mitt liv sent ute i julklappshandeln. På återseende! Martina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0