Maddes CUS-år

 

Det hela började på RIX-ungdomsmötet på Högbo Brukshotell i början av Maj. Jag fick den fantastiska möjligheten och förtroendet att vara ledamot i CUS.


 

Här är Josefine och jag utanför Högbo Brukshotell, vi båda arbetar tillsammans i Smålands DUS


Det första som hände var att vi nyinvalda i CUS hade ett introduktionsmöte på kansliet i Strömsholm, tillsammans med Helena och Jennie. Vi gick rundvandring på kansliet, träffade alla anställda och vi fick en presentation av vad de olika avdelningarna på kansliet jobbar med. Vi träffade också förbundets ordförande, Anders Mellberg, och fick en massa papper och pärmar med all möjlig information. Efter denna dagen snurrade mycket  information i huvudet, men med tiden har allt blivit klarare och klarare och jag har lärt mig otroligt mycket på vägen.

Här är gänget utanför Ridsportens Hus, Strömsholm.


I augusti var det dags för det vårt första ”riktiga” CUS-möte och till min förtjusning skulle vi hålla till i min kära hemstad Växjö. Sedan dessa har det hänt en massa roliga saker. I oktober besökte jag ledarfokus utbildningen, På Barns Vis, i Borlänge.



Kursledare för På Barns Vis - Gabriella Thorell


Jag har fått möjlighet att blogga här på Ung i ridsporten-bloggen, läsa om en massa fantastiska ungdomssektioner och ungdomsledare och till slut vara med och utse landets bästa. Jag har fått vara en del av det succéartade Ungdomsforum 2011 och fira advent i Globen med magiska nummer under Stockholm International Horse show.


Under året har jag fått lära känna många härliga CUS:are och ungdomar, och jag ser fram emot att träffa ännu fler under 2012. Gott nytt år allihopa!


Mvh // Madde


Kommentarer
Postat av: Anonym

heter det inte RIKS :)?

2012-01-05 @ 14:28:43
Postat av: Jennie

I Svenska Ridsportförbundets stadgar benämns det som "Rikungdomsmötet", men vi brukar ge det arbetsnamnet "RIXU".

2012-01-05 @ 21:23:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0