Martinas ridsportsår

Då var det dags för mig att sammanfatta mitt ridsportsår 2011. Jag ska nämna tre händelser som spontant dök upp när jag klurade på vilka som var årets höjdpunkter. Jag kan dock inte rangordna dessa, men here we go!

RIXU

Klart RIXU var en av mina höjdpunkter. RIXU är alltså CUS årsstämma som i år gick av stapeln på Högbo Brukshotell utanför Gävle, Sandviken. Först och främst var det en väldigt rolig helg, vi lekte lekar (jag blir som en 10 åring - barnsligt glad!) och fick massor med god mat. Ni som var där - ni kan inte ha glömt dessertbuffen?! Men på årets stämma hade jag även den stora äran och glädjen att bli invald i CUS styrelsen. Det var verkligen en start på något som är roligt, lärorikt och spännande.


Stockholm International Horseshow och stipendiutdelningen

I Globen under Stockholm International Horsehow hade jag och Johanna det ärofyllda uppdrag att dela ut pris till Årets Ungdomssektion och Årets Ungdomsledare inför fullsatta läktare. Det var ett gäng nervösa, stolta och glada tjejer som mötte upp oss för stipendieutdelningen. De fick även tillsammans med Johanna gå bakstage i Globen innan showen började och träffa flera av kvällens stjärnor.

Det som gladde mig mest var att få träffa de här duktiga tjejerna, att se att priset gick till ett så fint gäng. Jag hade velat träffa alla nominerade för det gav verkligen inspiration och glädje att se (och läsa om) alla duktiga unga människor i vårt avlånga land!


Ungdomsforum

Elin har redan sammanfattat denna helg väldigt bra. Vi fick träffa nästan 200 engagerade ungdomar - behöver det tilläggas något mer?


Det var mina höjdpunkter under 2011. Men desto mer jag hann fundera över året kom jag såklart på otaliga roliga händelser som ridsportsåret 2011 bjudit på  - och min mandatperiod som CUS ledamot har bara börjat. Det här kommer bli galet bra.

Gott nytt år kära ridsportsvänner, jag ser fram emot ännu ett år tillsammans!

Martina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0