Semester från det ideella arbetet?

Att ha sommarlov från skolan, eller några veckors semester från jobbet känns kanske som en självklarhet på sommaren. Tid för reflektion, sovmornar, ljumma kvällar, grillning, sandstränder och bad. Den som har sommarlov kanske också får in några veckors sommarjobb under lovets tio veckor. Med hur gör du med ditt ideella arbete? Tar du semester från det?

 

CUS går kanske inte på högvarv över sommaren men vårt arbete står långt ifrån stilla. Jag har hunnit med en introduktionsdag för de nya CUS:arna samt ett besök i Falsterbo för diverse möten. Näst på programmet står för min del ett möte med Linnéa (RUS), Helena, Lillemor (kansliet) och Lotta (informationschef SvRF), vi ska prata trygghetsfrågor. Efter det är det inte långt kvar tills organisationsutredningen har det första mötet och när det är avklarat är det bara två dagar kvar tills jag får träffa hela CUS gänget igen för möte i Växjö.

 

Så, om jag ska svara på frågan så blir nog svaret nej, jag tar inte semester från det ideella arbetet. Men när jag i bloggande stund tittar ut över det spegelblanka vattnet som både bjudit mig på en båttur och ett härligt bad idag så tänker jag att jag är nöjd med hur jag valt att ha det. Jag hinner både koppla av och jobba ideellt på min semester.

 

Min utsikt

 

Några andra som kanske också får lite sommarlov är ju hästarna. Av alla fantastiska ridskolehästar i detta avlånga land så gissar jag att de flesta just nu går och latar sig i en hage full av gräs, väl värda några veckors vila.

Sommarmys för hästar!



Vad gör stallkatterna på sommaren tro?


Hur du än valt allt ha det, så hoppas jag att du har en fantastisk sommar och jag lovar att ridsporthösten kommer bjuda på mycket spännande!

Jag lovar en rapport från mötet om trygghetsfrågorna! Hörs snart igen! :)

/Jennie

 

 


Kommentarer
Postat av: AC

Kloka tankar - och visst, det är helt fantastiskt att kunna njuta av "både och".

Det blir spännande att se hur arbetet med trygghetsfrågor utvecklas - ett mycket bra initiativ som tyvärr behövs.

2011-07-18 @ 09:43:29
Postat av: Platin

Söt blogg!! //Platins.se

2011-07-18 @ 10:03:34
URL: http://platins.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0