På tåget hem...

Stämman är nu över och jag sitter på tåget från Göteborg på väg hem till Stockholm. Känslan är bra! För CUS del har det verkligen gått strålande. Stämman beslutade om att ge oss den plats i den fortsatta organisationsutredningens styrgrupp, som vi ville ha. Helena blev invald som ordinarie ledamot i Förbundsstyrelsen och Linnéa (som avgick på RIXU) valdes in i Ridskole- och Utbildningssektionen (RUS), där hon suttit som CUS-representant under sin tid i CUS. Full pott med andra ord!

Jag hade äran att få plädera för Helena i personvalet för förbundsstyrelsen. Det var med otrolig stolthet och glädje jag gjorde det för en fantastisk CUS ordförande och en underbar vän. Helena var verkligen värd alla röster hon fick och hon fick faktiskt flest röster av alla! Ytterligare ett bevis på att ridsporten är en otrolig plantskola för unga ledare och jag är glad för att vi inte bara är bra på att rekrytera utan också ser värdet av att behålla unga kompetenta ledare i organisationen!

Anders Mellberg valdes som ny ordförande i Svenska Ridsportförbundet. Jag har känt Anders i ca 10 år och min känsla är att det här kommer bli riktigt bra! Han har lovat att gästblogga här inom de närmaste dagarna.
 

Här kommer lite bilder från helgen!

/Jennie


På lördagskvällen hade värddistriktet (Göteborg/Bohuslän) ordnat båttur med middag. Här skrapas det lotter för fullt!



Emmelie (kansliet), Helena och Linnéa


Klara (CUS) och Katarina (Valberedningen)


Charlotta och undertecknad


Stämmodeltagare


Avgående ordförande Bo Helander.


Ylva Lowén Swärd avgick från RUS och tilldelades SvRF's förtjänsttecken i guld efter många år i trogen tjänst. Ylva pratade varmt om ungdomars delaktighet i organisationen och bjöd också på en hel del skratt. :)


Sandra Ruuda lämnade sitt uppdrag i förbundsstyrelsen och fick SvRF's förtjänsttecken i guld. Antagligen är hon den yngsta som fått det. Visste du förresten att Sandra är gammal CUS:are?


När CUS inte fanns på förslag till en plats i organisationsutredningens styrgrupp så fick jag lov att påminna stämman av vikten av ungdomsinflytande i detta. Efter min plädering kände jag stor tacksamhet över att ungdomsinflytandet sitter i väggarna i ridsporten. Förslaget mottogs med varma applåder och sedan gick Stockholms ordförande, Jörgen Jarleman, upp och bad om ursäkt för att de missat oss i förslaget. Nu har vi alltså en plats där vilket känns jättebra. Vi vill ju vara med och forma Svensk Ridsports framtid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0