Tack!

Riksungdomsmötet förra helgen var fantastiskt. Jag tror att det var det bästa Riksungdomsmötet jag har varit på även om Göteborg 2003 var svårslaget. Fast det berodde mest på att hela svenska fotbollslaget (ja, med Zlatan, Henke och Ljungberg) bodde på samma hotell under hela helgen=) Jag vill passa på att tacka alla som var på plats i Sandviken, vilket engagemang! Det finns så många urduktiga ungdomsledare i distrikten och till er vill jag säga: keep up the good work, ni inspirerar mig. Givetvis vill jag också tacka för förtroendet ni gav mig, att leda CUS de kommande två åren.

Det var förstås sorgligt att tacka av Linnea, Charlotta och Jenny, även om jag vet att de kommer att göra ett lika bra jobb i andra delar av ridsporten och att jag kommer att träffa dem ofta. Och jag vet också att jag har fått en mycket bra styrelse att arbeta vidare med. Ett stort välkomnande till Malin, Pernilla, Martina, Madde och Frida! Jag ser fram emot att jobba med er. Och även om jag är otroligt stolt över det vi har åstadkommit de senaste åren finns det mycket kvar att göra och mycket att förbättra. Vi i CUS måste bli bättre på tävlingsområdet, vi måste jobba ännu mer på att uppvärdera det ideella ledarskapet och vi ska intensifiera det arbetet vi göra med att skapa trygga miljöer för barn och unga i stallet. (Inte minst med tanke på de aktuella händelser i idrotts- och ridsportSverige).

Så, räkna med att ni kommer att se mycket av CUS de närmaste åren. Vi ska tillsammans med övriga delar av ridsporten göra svensk ridsport till världens bästa!
/Helena


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0