Presentation av Jennie

Då har turen kommit till mig att sköta bloggandet. Jag och Helena var de i CUS som testkörde bloggen, så ni har läst mina skrivna rader tidigare. Men nu är det alltså min vecka och jag inleder med en presentation!


Namn: Jennie Hagelin             


Gör: Tjänstledig från lärarjobbet och läser Masterprogrammet i pedagogik på Stockholms Universitet.


Klubb: Vallentuna Ridklubb, mitt andra hem i många år!


Hästar i mitt liv (och i mitt hjärta):
Nummer ett för mig kommer alltid vara Pablo.

Andra hästar i mitt hjärta är ”Knutte”, en mycket speciell häst som jag nötte pälsen med ryktborsten på under många år.


Toronto, min egen häst som jag hade i 7 år och tävlade dressyr på. 


Hoffa, hästen jag rider nu, som för övrigt ägs till hälften av Anders Mellberg (den andra hälften äger Pia de Gysser som hjälpt CUS i arbetet med sociala medier).

 

 


Cézanne ”Knutte” f.1992
e. Chapman- Brilliant

Engagemang i ridsporten:
Jag har vandrat den klassiska vägen genom ridsportens organisation och började i US på Vallentuna Ridklubb. Det var en fantastisk tid som jag ibland drömmer mig tillbaka till. Till min stora glädje så är det fortfarande en fantastisk ungdomssektion där, läs gärna deras blogg - http://vrkusek.blogg.se/


I Stockholms läns Ridsportförbund jobbade jag i DUS och i Distriktsstyrelsen många år. Höjdpunkten på året var alltid US-galan som vi brukade ha runt 150 besökare från hela Stockholm på. Arbetet i distriktsstyrelsen var också väldigt roligt och utvecklande. Men det som var allra roligast var helt klart US-kurserna och FULK:arna, finns det något bättre än att få hjälpa unga fantastiska ridsportare i sin utveckling som ledare? Numera sitter jag i distriktets valberedning och har ibland ULK.


Mitt engagemang i CUS:
Jag valdes in i CUS 2007 efter ett spännande Riksungdomsmöte i Bålsta.

Mitt hjärtebarn och det jag är mest stolt över under åren i CUS är när jag och Malin tillsammans med Anna-Maria skrev Ung och aktiv i ridsporten. Det var en av de saker som jag gick in för när jag valdes in i CUS och jag känner mig otroligt priviligerad som fick förverkliga den.

Just nu tycker jag arbetet med trygghetsfrågorna är roligt och otroligt viktigt. Att få vara med i organisationsprojektets styrgrupp känns också viktigt och kul!


Toronto D (f. 2000 e. Monaco – Belisar), Jag och Pablo (f. 1980 e. Ali Pruox – Prick 123)




Landhof MB "Hoffa" (f. 1996 e. Landlord - Maximus) och jag


Kommentarer
Postat av: malin

Hej!

Jag anmälde till föreläsningen ni ska har ordnat i stockholm i November, men har inte fått något svar än om jag kom med eller inte. När får man svar? Min kompis som anmälde sig efter mig har fått svar.

mvh Malin

2011-10-17 @ 12:21:49
URL: http://mullesdrommar.blogg.se/
Postat av: Jennie

Hej!

Alla som har anmält sig till ungdomsforum ska nu ha fått en personlig bekräftelse via mail om man kommit med eller inte. Om du anmält dig men inte hört något så hör av dig till Eva Lundkvist [email protected]



/Jennie

2011-10-17 @ 14:01:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0