Hemma igen och laddad med inspiration

Hej!
Nu är jag hemma i Växjö igen efter en helg på resande fot. I lördags deltog jag på ledarfokusutbildningen, På Barns Vis, och söndagen ägnade jag åt CUS-möte i Stokholm. Här kommer några frågor till två av tjejer som deltog på kursen, På Barns Vis.


Namn: Johanna Westberg och Erika Lundquist
Klubb & Distrikt: Örnsköldsviksortens Ryttarklubb, Mittsvenska Ridsportförbund.

Vad har vi gjort under dagen?
Vi har gjort olika teoretiska och praktiska övningar gällande undervisning för barn.
Tycker ni att kursen är bra? Varför?
Väldigt bra eftersom att vi undervisar barn på ridskolan. Det är också bra att vi har fått byta mycket erfarenheter med de andra deltagarna.

Vad har ni tidigare gått för utbildningar inom ridsporten? Kommer ni att gå någon av de andra ledarfokus utbildningarna?
Båda har gått Ungdomsledarkursen (ULK), Johanna har även gått Hippologutbildningen.
Vi kommer säker åka på fler kurser eftersom att det är väldigt lärorikt!
Kursledare Gabriella Thorell,
som även undervisar på Ridskolan Strömsholm i bland annat pedagigik.



Detta får avsluta min bloggvecka för den här gången. Vi hörs och syns snart igen!
Kramar  // Madde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0