Presentation

Dags för nästa CUSare att presentera sig;

Frida Linnell heter jag, är 21 år och bor i Halland (Tvååker närmare bestämt). Är född och uppväxt på en hästgård på landet, där familjen har bedrivit stuteriverksamhet, utbildning och försäljning av hästar. Så många fina hästar har jag haft förmånen att få rida! Har även två tvillingsystrar (Sara och Marita) som hjälpt och pushat mig, men 7 år emellan håller tävlingsinstinkterna under kontroll : P Har tävlat flitigt genom mina 'ponny-år', dock enbart dressyr (jo, 1 hopptävling har jag faktiskt genomfört).
Mitt ledarskap började när jag gick ungdomsledarkursen, ULK. Jag hade egentligen ingen tanke på att börja en bana som förtroendevald ledare, utan snarare som ridinstruktör. Men i slutet av kursen hade DUS sitt årsmöte, dom presenterade sin verksamhet och det verkade ju rätt kul ändå. Så jag tillsammans med Sofie Träff blev invalda som ledamöter. Men till nästa årsmöte var det just bara jag och Sofie kvar! Jag fick frågan om jag kunde tänka mig vara ordförande för sektionen och tack vare gott stöd hemifrån vågade jag ta steget. Jag blev t.o.m. omvald och fick vara ordf. i tre år. I år var det var dags för nästa unga ledare att ta vid ordförandefacklan och istället blev jag invald i RUS, Ridskole och Utbildningssektionen.
Det var en väldigt lärorik resa och jag har haft mycket roligt, under tiden som jag fått växa in i rollen, även om det ibland också har varit en del 'uppförsbackar'. Att dra igång olika aktiviteter, hitta samarbetsformer, möten med olika människor och inte minst de unga aktiva ute på klubbarna är de saker som stimulerar mest. Nu börjar nästa resa, med nya ungdomar och jag ser så fram emot det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0