Ung och Ungdomsledare i ridsporten!

För några veckor sen styrde jag bilen mot Lillsveds Idrottsfolkhögskola där Stockholms läns Ridsportförbund har alla Ungdomsledarkurser. Jag hade äran att ta emot 20 förväntansfulla ridsporttjejer som skulle gå det första steget på Ungdomsledarkursen.

En av deltagarna var en gammal elev från skolan där jag jobbat. Här kommer några tankar från henne om att vara Ung i ridsporten och utbilda sig till Ungdomsledare!


Namn: Tove Andreasson

Förening: Skånela Hästsportförening (Skånela Ridlekis)

Aktuell som: Deltagare på ULK i Stockholm

Uppgift i föreningen:
Med i US o kassör

Vem var det som frågade om du ville gå ULK:en?
Jag kommer faktiskt inte ihåg vem det var från första början. Vi (US & stora styrelsen) har pratat om det rätt länge! :)

Varför tror du de frågade just dig?
För att de vill kanske att jag ska lära mig något som jag kan dela med mig av till ridskolan.

Vad tog du med dig från första steget på ULK:en?
Allt vi pratade om! Bland annat om organisationen och hur man leder barn, o hur de lär sig o sånt. Men jag tar också med mig gemenskapen som vi fick vi i gruppen. :)

Det bästa med att vara ung i ridsporten? Oj, det bästa... svår fråga... det bästa är väl att det finns så mycket mer. Man är ju ung som sagt! Många år kvar! Och MYCKET mer att lära sig! :)


Tove och Aktus



Lycka till Tove och alla andra blivande
Ungdomsledare med era nya uppdrag!

/Jennie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0