Hej på er!

Jag fick frågan av Johanna i CUS om jag kunde tänkta mig att skriva ett inlägg här i bloggen, och självklart ville jag det.

Mitt namn är Sofie, jag är 20 år gammal och bor en bit utanför Kil i Värmland. Förutom att jag är aktiv inom ridsporten har jag i år börjat läsa Fastighetsekonomi på Karlstad universitet. 

Mitt uppdrag inom ridsporten är som ordförande i DUS Värmland. I Dus har jag suttit med sedan 2007 och har som de flesta andra gått vägen genom hemmaklubbens ungdomssektion för att hamna där. Denna väg från ungdomssektionen hemma och till ordförande i DUS har varit en resa som jag kommer att ha nytta av i allt jag gör nu och framöver i mitt liv. Att få träffa så många engagerade människor som vi har inom vår sport och speciellt alla fantastiska ungdomar i Sverige, det är bland det roligaste jag fått vara med om. Så till er ungdomar ute i landet, får ni chansen att vara med i ungdomssektionen hemma på klubben, vara med i DUS eller bara möjligheten att gå på en kurs, ta den!


I DUS Värmland har vi en styrelse bestående av åtta personer, sju ledamöter och en suppleant. Vi arbetar för att ungdomsverksamheten i vårt län ska bli så bra som  möjligt. För att uppnå detta har vi arbetat med en del kurser för ungdomssektionerna, vi har startat upp en fadderverksamhet där vi nu under hösten planerar en fadderträff. Fadderverksamheten är den del av arbetet som vi jobbar som mest med att få att fungera så bra som möjligt. Detta då vi anser att vårt viktigaste arbete är att finnas till för ungdomarna och dess ungdomssektioner ute i länet. Och genom att starta upp en fadderverksamhet gör vi detta möjligt. Vi har även en del tävlingar såsom ”Vi i stallet”, en hejarklackstävling på värmlandsmästerskapen för lektionsekipage och håller nu på att jobba fram en tävling i hästkunskap som planeras till våren.

Detta vart en kort presentation om vem jag är men främst även vad vår styrelse gör i just vårt distrikt.

Ha det så bra nu, och fortsätt vara så bra som ni är så gör vi tillsammans Svensk ridsport till den bästa!

Med vänlig hälsning

Sofie Petersson, ordförande DUS Värmland

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0