MÅNDAG - OCH MIN VECKA KAN BÖRJA!

HEJ

Jag tar emot stafettpinnen efter Malin B och jag måste säga som de andra tidigare och sagt. - Ribban är hög och jag är faktiskt ganska nervös för hur jag skall klara detta. Men skam den som ger sig, nu kör vi!

 
Namn: Malin Gustafsson
Bor: Billdal, Göteborg.
Ålder: 21 år

Jag har sedan Riksungdomsmötet 2011 varit invald som ledamot i CUS - ett uppdrag jag är otroligt stolt över att jag erbjudits och som jag ser mycket fram emot att axla! Jag representerar även CUS i Tävlingssektionen.

 Frågor som jag brinner för inom ridsporten är många, men mycket rör framförallt ridskola och tävling. Särskilt genom att se ett tydligt samband mellan dessa. För att kunna bredda eliten måste vi titta och satsa vidare på ridskolorna - där finns det mycket talang och motivation att stötta och på lång sikt ta vidare mot nya världscupssegrar!
 Jag har också världens bästa jobb, med de bästa av arbetskamrater - både två- och fyrbenta! Jag jobbar nämligen som ridlärare på Billdals Ridklubb. Där undervisar jag elever i alla åldrar - från knattar, till gymnasieelever och vuxna. Det är fantastiskt att få följa elever och hästars utveckling och tillsammans vara med att stötta dem mot nya mål.

Jag pendlar varje dag mellan Billdal och Washington också...Min egna häst heter nämligen just; Washington, och står i dagsläget en bit ifrån ridskolan. Washington har en stor plats i mitt hjärta och var min första alldeles egna häst som jag fick när jag gick första året på ridsportsgymnasiet på Ridskolan Strömsholm. Washington och jag är mest intresserade av dressyr som vi både tränar och tävlar. En annan del av mitt hjärta har även min hund Wilma, en snart ett år gammal Lagotto som just nu ligger i mitt knä och bara hoppas på att hon slipper gå ut i regnet...  
 

Som jag sa så ser jag verkligen fram emot mitt uppdrag här i CUS och att få representera alla barn- och ungdomar som brinner för hästar och ridsporten lika mycket som jag!


Under min bloggvecka hoppas jag kunna bjuda på gästblogg, bilder och rapporter!

So long!


STOR KRAM,
Malin Gustafsson



(Hästen heter Beata och ägs av Helena Heuman. Fotot: Rebecka Hägglund)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0