Ny vecka = Ny bloggare

Hej där!

 

Jag heter Madeleine Almqvist, och under denna veckan kommer jag bjuda på lite blandad läsning här på bloggen. Till att börja med kommer här en kort presentation av mig.

 

Namn: Madeleine Almqvist

 

Ålder: 17 år

 

Klubb: Theleborgs Ryttarsällskap i Växjö. Här sitter jag som ordförande i Ungdomssektionen, TUSS. Sitter även som ungdomsrepresentant i föreningens styrelse.

 

Gör till vardags: Läser andra året på Hälsa & Idrottsprogrammet, John Bauergymnasiet i Växjö.

 

Hästar i livet: Började på ridskola när jag var 9 år gammal, och har där med fått träffa en massa fantastiska hästar under åren. Under tre roliga år var jag fodervärd till C-ponnyn Donald, det var även med honom som jag fick möjlighet att starta min första tävling. Idag rider jag en av ridskolans stora hästar som heter Lexus.

 

Mitt engagemang i CUS: Jag är ny i CUS-gänget, valdes in som ledamot på Riksungdomsmötet i år. Det är verkligen en ära att få förtroendet för ett sådant här uppdrag, än så länge har arbetet bara börjat men jag ser verkligen framemot att få fortsätta följa och jobba för svensk ridsports utveckling.

 

Övrigt: Jag sitter också som ordförande i Smålands DUS:et.

 

Under veckan kommer ni att kunna läsa en intervju om hur de yngre barnen ser på ungdomssektionens arbete och verksamhet. På fredag tar jag tåget mot Borlänge och ledarfokusutbildningen, På Barns Vis. Här blir det garanterat uppdatering om vad som händer under kursen, så missa inte det!

 

Kommentera gärna om ni har önskemål eller synpunkter, vi hörs!

 

 

Med vänlig hälsning // Madeleine

 

 

Här är jag och min tidigare foderponny, Donald.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0