Ett idrottsögonblick på Riksidrottsmuseet via ridstövlar och rodd.

Efter ett par dagar utan internet är jag på banan igen! Vill börja med att rikta ett stort tack till Oscar Eriksson som under veckan agerat gästbloggare. Tack, även till Jennie Hagelin och Elin Gunnarsson som delat med sig av sina äventyr i Norge.



Förra lördagen fick jag och Jennie en "private tour" på Riksidrottsmuseet av den fantastiska Lillemor Lindell. Höjdpunkten var helt klart att bli fotograferad framför Jan Brinks ridstövlar. (Möjligen anser Jennie att höjdpunkten var att vinna över mig i rodd på avdelningen Sport där man kan testa sin styrka, smidighet, vighet och reaktionsförmåga. Men frågar ni mig så har det aldrig hänt!) Hursomhelst, om ni har vägarna förbi Stockholm rekomenderar jag varmt ett besök på Rikidrottsmuseet. Fri enté, generösa öppettider och många intressanta utställningar är ytterligare incitament för att styra stegen mot gärdet.

Återkommer imorgon med veckans sista blogginlägg. Då avslöjas även en av de gästföreläsare som bjudits in till Ungdomsforum 2011. Missa inte det!

Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0