Dressyr på gymmet!

Eftersom jag satt mig själv i skolbänken igen så var jag, som vanligt på onsdagar, på föreläsning igår. Den här föreläsningen skulle handla om att som ledare föredra dialog istället för monolog, enkelt uttryckt – prata med de du leder och lyssna på dem, eller prata bara med dem. Föreläsaren pekade på vikten av att man har en gemensam förståelse med den man för en dialog med, alltså att man kollar upp med den man pratar med om man verkligen menar samma sak. Tyvärr var han ingen strålande förebild själv utan upprepade ständigt ”ja, jag tror att ni förstår vad jag menar så jag går vidare”. Tillslut tröttnade jag på att lyssna på honom så i pausen gjorde jag något som jag verkligen inte brukar göra, jag smet där ifrån! Istället för att sitta kvar där och irritera mig så åkte jag till gymmet och gick på ett core-pass. Kan verkligen rekommendera det för alla ryttare som ännu ej provat! Så, nu till saken!

När jag kom ut från passet så höll jag på att ramla baklänges i trappan när jag råkade snegla på en av TV-skärmarna på väggen. Jag kunde inte tro mina ögon, men jo, det var faktiskt sant. De visade d r e s s y r! På gymmet! Wow! Det fick mig till och med att gå och ställa mig på ett löpband så att jag skulle kunna titta vidare! Jag hann lagom se Tinne avsluta sin ritt i World dressage masters (kolla in Tinnes ritt här). När Tinne ridit klart kom Anja Plönzke in och jag höll på att flyga av löpbandet. Vilken (till skillnad från föreläsaren) förebild! Hon red med hjälm! In efter henne kom Charlotte Dujardin, även hon med hjälm. Hejja, hejja!

Lotta på Ridsportförbundets centrala kansli brukar säga att när man har pratat så mycket om något att man själv nästan kräks på det, då har andra börjat höra. Och det verkar ju som att det hörs – på med hjälmen! Eller vad säger du?

/Jennie

Ridsportare på gymmet, det ska väl synas, visst?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0