Årsresumé


Hej alla!

Här kommer min Årsresumé.

Året inleddes på havet för CUS del. Årets första möte ägde rum på en finlandsfärja mellan Stockholm och Åland. För mig var det första (och kanske sista?) gången som jag åkte finlandsfärja och det var helt klart en upplevelse i sig.

Under våren avlöste telefonmötena varandra och jag och Malin B fick det hedersamma uppdraget att få börja planera inför höstens Ungdomsforum. En kväll i mars tog jag tåget till Gnesta för att prata om CUS:s verksamhet på Sörmlands DUS årsmöte och fick även vara med på en väldigt spännande clinic.

I maj var det Riksungdomsmöte i Högbo. Det är alltid lika roligt att få träffa alla er engagerade ungdomar inom Ridsportförbundet. Tack vare er återvände jag hem full av energi. Under mötet utökades CUS med fem nya ledamöter och det kändes som att det var en nystart som väntade lagom till Svenska Ridsportförbundets Stämma i Göteborg senare under maj. Under stämman fick jag förtroendet att representera CUS i Förbundsstyrelsen.

Men det var inte bara ridsport under våren, jag var även på Riksidrottsmötet. Hela idrottsfamiljen samlades för stämma i Uppsala och självklart fanns även ridsporten på plats.

Under sommaren blev det en resa till Gotland och Almedalen för möte, fortsatt planering av Ungdomsforum och politkervecka. Med mig därifrån hade jag förutom goda idéer även en kräftröd solbränna.

 

(Ringmuren)              


Hösten inleddes med möte i Växjö med ridning tätt följt av faciliteringsutbildning hos Malin Morén i Göteborg. Jag fick, tillsammans med RF- och SISU:s Ungdomsråd, agera mästerkock under ett möte på Bosön.   


Anton kirrar biffen!


Oktober blev november och helgen den 12-13 november var det urpremiär för Ungdomsforum i Täby utanför Stockholm. Under helgen samlades över 100 unga från olika delar av Ridsporten för att tillsammans inspireras på temat ”Lev din dröm- våga satsa”. Efter mycket planerande och fixande så var vi äntligen i mål och vilken målgång! Att få träffa alla unga och få känna kraften som finns inom Svensk Ridsport, jag får gåshud bara jag tänker på det.


Helena och supermoderatorn Sandra.

Några helger efter forumet var det dags för en tradition nämligen Stockholm international horse show, massa hästar och julstämning. Nu är julhelgen förbi och jag har ägnat de lediga dagarna åt att vila och även tillbringat en hel del tid i stallet. Nu är jag laddad för ett nytt fantastiskt ridport år!

Vi ses!

/ Klara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0