Utopia

Det finns något som jag är riktigt bra på och det är att dagdrömma. När jag åker tåg, ligger och solar eller har svårt att sova på natten så brukar jag drömma om hur det hade kunnat vara. Hur det hade kunnat vara och kanske kan bli. Jag ska dela med mig av några ridsportdagdrömmar som jag har.
Välkommen till Elins Utopia - min ideala ridsportverklighet!
 
Om tio år...
 
  • har Förbundsstyrelsen, alla sektioner och kommittéer, distrikt och klubbar tagit frågan om ungdomsinflytande till sig och gjort den till sin egen. Det betyder att unga bemöts korrekt och att man tar deras kompetens tillvara, på alla nivåer.
  • behöver aldrig den som jobbar som ridlärare, hästskötare eller med något annat hästyrke svara på frågan "När ska du skaffa dig ett riktigt jobb då?"
  • är valberedningarna på alla nivåer så väl medvetna om det kunnande som unga tillför i styrelsearbetet att vi inte längre behöver särskilda ungdomsmandat. Unga får plats i styrelserna ändå.
  • kan vi lägga ner disciplinnämnden. Alla ridsportare lever nämligen efter våra ledstjärnor och behandlar så väl hästar som varandra med kärlek och respekt. På alla tävlingar tillämpas fair play och disciplinnämnden har inte längre några ärenden att behandla.
  • har det medieintresse som uppstod för ridsporten tack vare Rolf Göran Bengtssons EM-guld och Jerringpris bibehållts och vuxit.
  • är de kommunala bidragen till idrottsföreningar jämnt och rättvist fördelade och ridsporten är inte längre förfördelad.
För er som utövar ridsport eller någon annan idrott är det ju välkänt att man lättare når sina mål om man skriver ner dem. Jag vet inte om man kan säga att dessa mina önske-/dagdrömmar är mål, men här finns de i text. Tror ni att det är realistiskt, eller är jag helt ute och cyklar? Kanske tar jag i lite, men den klokaste människa jag vet brukar säga att det enda som finns är möjligheter.
 
Dream on!
/Elin
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0