2012 - ja, året då Svenska Ridsportsförbundet fyller 100 år! Hur firar du?

Hur firar du att Svenska Ridsportsförbundet fyller 100 år?
Såhär firade vi i Billdal!

Nämligen i strålande solsken den 1 maj!
Det var Billdals Ungdomssektion som stod undertecknade som arrangörer och de skötte sitt uppdrag med bravur!
Det bjöds på tårtfest, tävlingar, ponnyridning, gymkhana, duellhoppning, maskeradtävling, ballonger i mängder och show!  

  dino 
En morgondagens stjärna, utklädd till clown och min arbetskamrat - ridskolehästen Kasper. Foto:Marianne Ahlm


Ännu en rising star, tillsamans med ridskoleponnyn Pluto. "Det roligaste var att rida allihopa på ett jättelångt led, Pluto skötte sig så duktigt! Jag ÄLSKAR honom, säger ryttarinnan". Foto:Marianne Ahlm


Dagen innan bakade Ungdomssektionen tårta! Här är en utav dem, tillsammans med Linnea Konnberg. Foto:Marianne Ahlm


Många ville vara med och fira 100 år! Hur firar du? Foto:Marianne Ahlm

Det blev en fantastisk dag och jag känner mig så otroligt stolt över att få vara med och fira detta jubileum!
Det känns också häfitgt att vara med och skapa det som om 100 år är historia då.

Jag är nu på väg mot Sthlm för att ikväll och imorgon träffa CUS-gänget igen! Jag lutar mig för en stund tillbaka i tågstolen och efter att ha bläddrat igenom jubileumsgalleriet känner jag mig imponerad av vad som hänt under dessa 100 år. Samtidigt så kikar jag ut genom en regnprickig fönsterruta och känner mig otroligt laddad för att göra de kommande 100 åren ÄNNU bättre. Det gäller att lära sig utav allt som varit, men sedan ladda vidare mot nya mål. Och tro mig, visionerna är STORA!


Du har väl inte missat jubileumsgalleriet? Kika in det och mycket annat på www.ridsport.se och ta del av 100-årig historia.


Mvh
Malin Gustafsson
-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0