Framtidens idrottsförening

Hej!

 

Helgen har jag spendera på en idékonferens för RF och SiSUS:s distrikt. Jag var inbjuden i egenskap av att jag arbetar i RF och Sisus ungdomsråd. Programmet var fullspäckat och många intressanta ämnen avhandlades under de regniga dagarna. Många nya ansikten men även en del bekanta fanns bland deltagarna.

 

Under lördagen diskuterades hur framtidens idrottsförening kan komma att se ut. Behövs det en annan struktur för att vi ska kunna locka fler att engagera sig inom idrotten? Hur kommer engagemanget att se ut i framtiden? Vad tror du?

 

Vi fick även ta del av en mycket intressant redovisning om hur svensk media ser på idrotten när det gäller övergrepp, uteslutning och diskriminering.

 

Lördagen avslutades med middag med dans och jag gjorde mitt bästa för att förvara ridsportens heder på dansgolvet.

 

Konsekvensträd över vad som kan hända med nya föreningsformer.

 

Under söndagen kunde man välja att delta på valbara seminarium, jag valde att prata mer om hur vi kan få ut och arbeta mer med "idrotten vill" och barnrättsperspektiet i föreningarna. Gruppen kunde enas om att föreningarna troligen har dålig koll på vad " idrotten vill" säger. Jobbar din förening med " Ridsporten vill" ?

 

Kan du  ge några tips?

/ Klara, som laddar inför CUS-möte imorgon.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vi arbetar egentligen ingenting med Ridsporten Vill på min förening och jag har svårt att tro att många egentligen vet vad som står i den. Vi i DUS har gjort några mesiga försök att i samband med valet av Årets US och Årets Ungdomsledare läsa Ridsporten Vill, men vi har ingenting att skryta med! Nu när jag läste det här fick jag ny kraft, på vårt nästa DUS-möte ska jag ta med och vifta lite med Ridsporten Vill! =)

2012-06-10 @ 21:53:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0