Slutet på resan och början på en ny

Det är juni och examenstider. Jag råkade blinka för ett ögonblick och plötsligt har det gått åtta år sedan jag stod där på trappan med den vita mössan. Tiden går så fort när man har roligt.

Kanske drömmer några av er om att arbeta med hästar i Sverige eller utomlands? När jag hade slutat gymnasiet åkte jag till Estland för att jobba på ridläger. Det blev tre somrar som ridledare där, en otroligt lärorik och spännande tid. På sätt och vis kan man säga att jag hade tur, för jag hamnade hos en arbetsgivare som ställde lagom stora krav, behandlade båda oss som arbetade och hästarna schysst och som betalade ut lön. Tyvärr är hästbranschen inte alltid allt för nogräknad på de punkterna.

Till dig som ska ge dig ut på en ny resa, oavsett om den innehåller hästar eller inte, vill jag skicka med följande: Bestäm dig i förväg för vad du kan acceptera och vad du inte kan tänka dig att kompromissa med. Berätta för dem som du har runt dig där hemma om hur du tänker, så att det är uttalat. Det ska aldrig behöva kännas som ett misslyckande att vända hemåt igen, om det visar sig att arbetet inte lever upp till dina förväntningar.

Ha roligt, skaffa dig nya erfarenheter och var rädd om dig!

/Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0