Trygg i Småland

2009-2011 var jag engagerad i styrelsen för Smålands Ridsportförbund. Något av det som jag är mest stolt över under den perioden är att jag var med i gruppen som initierade och arrangerade Horse Camp. Horse Camp är ett avsuttet läger för barn och ungdomar i distriktet. Det genomfördes första gången 2010 och just nu pågår den tredje upplagan av lägret på Tingsryds travbana. Eftersom jag känner så starkt för konceptet blev jag extra glad när jag blev tillfrågad om att komma och leda ett pass på årets Horse Camp.

Imorgon förmiddag ska jag och de cirka 50 ungdomarna på plats tillsammans jobba med trygghetsfrågor. Jag är otroligt förväntansfull, för det här är faktiskt den första föreläsning som jag planerar och genomför helt på egen hand. Jag har pratat inför grupper förut, men då har antingen någon annan hjälpt mig med upplägget eller så har vi varit flera personer på plats. Jag kommer att använda mig av flera olika övningar. Jag hoppas att det kommer att göra att alla känner sig delaktiga och att de blir aktiva.

Om ni vill så återkommer jag imorgon med en rapport om hur det gick och en mer ingående beskrivning av upplägget. Jag vill ju inte avslöja för mycket i förväg... :)

Om någon för tre år sedan, när jag var alldeles ny i CUS, hade sagt till mig att jag skulle ge mig ut som representant för CUS och prata inför 50 personer, så hade jag nog svimmat. Tänk vad mycket som har hänt under de här åren som har gått, vad mycket jag har lärt mig. När man har ideella uppdrag får man inte betalt i pengar, man får annat med sig. För mig är några av de sakerna stärkt självkänsla och en ökad tro på mig själv. Det kan inte köpas för pengar.

/Elin




Kommentarer
Postat av: Annica

Go girl!

2012-06-19 @ 21:02:37
Postat av: Anonym

Vi syns imorgon bästa Elin!:) vi kommer att heja på dig!!!:):):)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0