Hästar

I höstas läste jag en kurs i pedagogikens idéhisoria och den läraren jag hade då påstod att människan var det mest anpassningsbara djuret på den här planeten. Det väckte starka reaktioner inne i klassrummet och jag är då inte säker på att hon har rätt.

Idag när jag gick över Vallhallavägen, som är en av Stockholms mest trafikerade vägar, så kom där två poliser ridandes från stadion mot roslagstull. Vi var ganska många som stod vid övergångsstället och väntade på att det skulle bli grönt (för även om stockholmare gärna går mot röd gubbe så gör vi det inte när det kommer bilar och poliser). Hästarna som kom gåendes i mittfilen väckte stor uppmärksamhet och det var inte bara jag som tog upp mobilen för att fota. Jag funderade en stund på om jag skulle ställa några frågor till dem att skriva in här på bloggen, men jag insåg att mitt tåg hem inte skulle vänta på mig så ni får nöja er med bilder! :)

Men visst är hästar fantastiska?

/Jennie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0