Sista mötet med organisationsprojektets styrgrupp!

Det har varit en riktigt intensiv dag idag! Förutom en kort paus för lunch så har vi jobbat intensivt hela dagen för att få vårt förslag färdigt så att det kan gå ut den 7 juni med handlingarna till förbundsstyrelsen. Vi har vridit och vänt på det som vi under förra mötet valde ut som prioriterade områden, nu skulle vi också hitta åtgärdsförslag. Och det var högt till tak i rummet – det vill jag lova! Det var nu eller aldrig! Vad är det de brukar säga i kyrkan? ”Speak now or forever hold your peace”… Hmm, det sista där ska väl kanske inte tolkas så bokstavligt. ;)
Ni förstår ju såklart att hur gärna jag än skulle vilja så kan jag ju inte ge er någon förhandsinfo. Förbundsstyrelsen måste få säga sitt först! Men i det stora hela handlar det om hur vi på olika sätt kan jobba för att få en så effektiv organisation som möjligt utifrån medlemmarnas önskemål!
I höst kommer det vara öppna forum dit man kan komma och vara delaktig i förankringsfasen. Mitt drömscenario är ju såklart att rummen på de här öppna forumen är fulla med unga! Vad säger ni, ska vi hjälpas åt för att det ska bli så? Antar ni i DUS utmaningen att få dit så många unga som möjligt? Håll utkik efter mer information här på bloggen, på ridsport.se och i Häst & Ryttare!
För visst är det väl så att det är ridsportens framtid som ska tycka till om just ridsportens framtid?
/Jennie
Det har varit en riktigt intensiv dag idag! Förutom en kort paus för lunch så har vi jobbat på högvarv hela dagen för att få vårt förslag färdigt så att det kan gå ut den 7 juni med handlingarna till förbundsstyrelsen. Vi har vridit och vänt på det som vi under förra mötet valde ut som prioriterade områden, nu skulle vi också hitta åtgärdsförslag. Och det var högt till tak i rummet – det vill jag lova! Det var nu eller aldrig! Vad är det de brukar säga i kyrkan? ”Speak now or forever hold your peace”… Hmm, det sista där ska väl kanske inte tolkas så bokstavligt. ;)

Ni förstår ju såklart att hur gärna jag än skulle vilja så kan jag ju inte ge er någon förhandsinfo. Förbundsstyrelsen måste få säga sitt först! Men i det stora hela handlar det om hur vi på olika sätt kan jobba för att få en så effektiv organisation som möjligt utifrån medlemmarnas önskemål!

I höst kommer det vara öppna forum dit man kan komma och vara delaktig i förankringsfasen. Mitt drömscenario är ju såklart att rummen på de här öppna forumen är fulla med unga! Vad säger ni, ska vi hjälpas åt för att det ska bli så? Antar ni i DUS utmaningen att få dit så många unga som möjligt? Håll utkik efter mer information här på bloggen, på ridsport.se och i Häst & Ryttare!

För visst är det väl så att det är ridsportens framtid som ska tycka till om just ridsportens framtid?

/Jennie
Ja, nästan rättstavat i alla fall...

Kommentarer
Postat av: Kicki

Ja det var en intensiv dag vill jag lova. Härligt och nödvändigt med högt i tak för att det ska bli resultat. Vilket otroligt engagagmang vid dagens möte. Hela Kristallen vibrerade. Mer kan inte inte en projektledare önska sig!

2012-05-29 @ 22:39:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0