Forum gånger två

Just nu avlöser forumen varandra. Förra helgen var det Ridsportförbundets Ridsportforum i Bålsta och nu till helgen är det Riksidrottsförbundets Riksidrottsforum i Stockholm.
 
Vad skiljer de bägge forumen åt och vad är likheterna?
- Både Ridsportförbundet och Riksidrottsförbundet har stämmor nästa år. Sedan ett antal år tillbaka har bägge organisationerna forum de år det inte är stämma. Forumen ska samla alla beslutsfattare och belysa de frågor som ska tas upp på stämman året därpå.
- På plats på Ridsportforum var förbundsstyrelsen, sektioner, kommittéer och distrikt. På riksidrottsforum är det idrottsförbunden (vi har 69 stycken i Sverige) och distrikten. På plats är över 300 personer.
- På Ridsportforum diskuterades Organisationsprojektet, Ridsportförbundets 100-åriga historia och ett antal utmaningar som ridsporten står inför. På Riksidrottsforum ska den svenska idrottsrörelsen diskutera framtidens idrottsförening, nya riktlinjer för LOK-stödet och hur mediabilden av svensk idrott ser ut. Och mycket annat såklart.
 
Tyvärr var jag inte på plats i Bålsta eftersom jag istället befann mig i Skottland på bröllop, men CUS:arna gjorde (som alltid) ett fantastiskt jobb. Jag fick hur många sms, mail och telefonsamtal som helst som sa att ungdomarna imponerade stort. Kul, men inte särskilt överraskande=)
 
Men helgen blir också spännande och för mig innebär forumet dubbla roller. Dels ska jag i egenskap av tjänsteman och eftersom jag jobbar med idrottspolitiska frågor internationellt medverka vid två seminarium och dels ska jag vara moderator för hela kalaset. Jag ser fram emot helgen och kan lova att vi bjuder på en och annan överraskning.
 
På plats från Ridsportförbundet är såklart Anders Mellberg, ordförande och Carina Sjöberg, generalsekreterare. Malin G står för ungdomsinslaget från ridsporten. Dessutom har jag sett Kicki Ronnerberg-Bäckman, som jobbar med ridsportpolitik och samhällsfrågor i deltagarlistorna. Jag skulle tro att AC Bengtsson, chef för avdelningen Ridklubb/Ridskola också är på plats. Och säkert någon mer. Dessutom är CUS-Klara men hon representerar RF:s/SISU:s Ungdomsråd.
Jag lovar att rapportera från helgen.
/Helena

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Det kommer du fixa galant!!! Hoppas ni får givande dagar, Lycka Till!! Kram

2012-11-07 @ 09:49:25
Postat av: kicki

Att ungdomarna gjorde ett superbra insats på Ridsportforum är ställt utom allt tvivel. Vi ses på Riksidrottsforum till helgen och det ska bli oerhört intressant att ta del av vad som finns på programmet. Som du vet är LOK-stödsfrågan viktig för oss och vi kommer förstås särskilt att bevaka den. Vi ses på lördag. Kicki

2012-11-07 @ 20:36:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0