Årsmötesturné

 
Hej på er! 
 
Jag prövar att mobilblogga lite på väg hem från årets första DUS-årsmöte. Det var Upplandsdistriktets och ägde rum i Uppsala.
 
Senast jag var i Uppsala var på Riksidrottsmötet, RIM (Riksidrottsförbundets motsvarighet till Ridsportens förbundsstämma), då var det vår och man kunde äta glass vid Fyrisån.
 
Idag var det -10 grader och mörkt men i bilhallen där mötet hölls var det varm. För mig som aldrig ägt en bil var det första gången jag fick se så nya bilar.
 
Dus- årsmötet hölls i ett rasande tempo och vipps fanns både ny ordförande / nya ledamöter och ny valberedning på plats.  
 
Verksamhetsberättelsen gjorde mig extra glad, tänk vad man kan hinna med på ett år, helt fantastiskt! 
 
Som avslutning på mötet berättade jag lite om CUS-verksamhet och lite om det som är på gång 2013.
 
Sedan startade Distriktets årsmöte där priser delade ut för duktiga tävlingsinsatser, bland annat var VM- ryttaren i distans Maria Hagman Eriksson på plats.
 
Ulf Brömster från förbundsstyrelsen var på plats och gav lite info.
 
På tåget hem kom jag på mig själv med att inte kunna sluta le eftersom jag är så otroligt glad och stolt över all den ungdomsverksamhet som finns ute bland distrikten.
 
Heja er!
 
/ Klara
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0