Studiebesök?

Efter tre fantastiska dagar i Globen så hade det varit fint med en sovmorgon på måndagsmorgonen, men precis som för merparten av alla andra tiotusentals besökare så ringde väckarklockan tidigt. I dagarna två har jag auskulterat (suttit och tittat på när) två konsulter som jobbar med ledarutbildning hade en kurs. Kursen ingick i ett program på ett stort svenskt företag och detta var ledarskapsmodulen. Jag har, tillsammans med CUS, gått en liknande kurs och tro det eller ej men trots att jag mest bara satt på en stol så hade jag inte tråkigt en sekund!


Det var så häftigt att se på gruppen, ledarna och utbildningen i ett utifrånperspektiv.


Så vart vill jag komma? Jo, ta chansen ni också! Åk till en annan ridklubb och kolla hur det fungerar där, häng med på någon annans teorikurs och bara titta, passa på att kolla på en US-aktivitet när det inte är du som håller den eller varför inte fråga en av ridlärarna om du kan få stå bredvid en lektion?

Ett fantastiskt sätt att lära, men också att reflektera över sin egen roll! Ta chansen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0