Det börjar närma sig!

Det är Johanna och Pernilla som sköter bloggen den här veckan, men jag tar lite utrymme av dem för att berätta om dagens möte.

Idag var det möte på Riksidrottsmuseet med Friends och SISU Idrottsutbildarna angående samarbetet om trygghetsfrågor. Den som följt bloggen har läst om det förut och kanske har du hört någon entusiastisk CUS:are prata om arbetet. Någon kanske tycker att det tagit tid, jag kan ansluta mig till den skaran, men i det här fallet har det visat sig att det var klokt att låta frågan mogna.

Nu börjar det i alla fall närma sig ett slut, eller kanske en början beroendes på hur man ser det. Om allt går som planerat så släpps det jobb vi gör för att hjälpa föreningarna i arbetet med trygghetsfrågor, innan året är slut. Jag kan inte berätta för mycket än, men jag kan säga att du kommer att kunna se resultatet bland annat på ridsport.se. Eftersom vi samarbetar med SISU och Friends så kommer de också vara ännu bättre rustade med att möta ridsportens föreningar i arbetet med trygghetsfrågor. Viktigt att komma ihåg är att detta inte bara är en ungdomsfråga, utan en fråga för hela förbundet där de vuxna måste ta huvudansvaret.

Tills vidare så kan jag rekommendera att du tar en titt på "Värdefullt" som är ett material som SISU Idrottsutbildarna gjort för att få idrottsföreningar runt om i landet att samtala och fundera över vad som är vikigt och värdefullt inom barn- och ungdomsidrotten.


Från vänster: Lillemor (SvRF), Carolina (Friends), Camilla (Friends), Anders (SISU), AC (SvRF) och Jessica (projektresurs SvRF).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0