Möte med Ridskole- och utbildningssektionen

Det är Helenas bloggvecka, men jag passar ändå på att uppdatera er på vad jag har gjort den här veckan.

I onsdags morse steg jag upp alldeles för tidigt för att hinna med 6.06-tåget till Strömsholm. Jag skulle på möte med Ridskole- och utbildningssektionen (RUS).

Mötet började med en presentation av Anders Mellberg, vår förbundsordförande. Där efter fick vi lyssna till Jan Andersson, vd för Ridskolan Strömsholm och Becky Evensen, utbildningschef på RS.

Sedan följde vi den ordinarie dagordningen för mötet. Frågor som diskuterades var bland andra hur vi ska fira Ridsportförbundets hundraårsjubileum 2012 och Agrias ridskolemästerskap för lektionsryttare som rids nu i höst. Linnéa och jag berättade om hur arbetet i arbetsgruppen kring utbildningsplan och ryttarmärken fortskrider. När jag fick rapportera från CUS tipsade jag om den här bloggen (hoppas att RUS-ledamöterna läser detta nu). Jag talade också om vad vi har på gång i höst, till exempel Ungdomsforum, Hästkunskap Cup och Ledarfokusutbildningar.

Det var ett bra möte med många intressanta frågor och jag ser fram emot att få följa RUS arbete.

/Elin

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Like!!! :)

2011-09-02 @ 10:22:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0