Malins årskrönika

När jag skriver min årskrönika konstaterar jag att året har gått otroligt fort och jag tror att det är ett bra tecken.
 
- Framtidsspanarna
Projektet har rullat under året och kontakterna jag fått med andra unga organisationsledare inom de andra hästorganisattionerna är för mig ovärderligt. Jag har också fått en ökad förståelse för HNS/HUS, deras verksamhet och hur viktigt arbetet är. Grand Finale på projektet blev montern i Globen där allt engagemang i ridsportsverige blev otroligt tydligt. Projektet kommer att leva vidare i något ny form - då kallat "Gör Skillnad". Mer om det 2013.
 
   

- Projektet: "Utveckling av engagemangsformer". 
Under hösten genomförde projektledare Fanny Gustaver ett stort antal intervjuer med aktiva unga ryttare, delar utav landslagsledning, förtroendevalda, tränare m.fl. och samlade in enkätsvar för att kunna få svar på frågeställningar som: Hur engagerar sig unga tävlingsryttare i Svenska Ridsportförbundet idag? Vad beror det på att få unga tävlingsryttare är engagerade på central nivå inom SvRF idag? Vad skulle öka intresset?Hur kan SvRF ta vara på och skapa möjligheter för ett ökat engagemang blandunga tävlingsryttare på centralnivå inom organisationen?

Raopporten finns nu ute och kommer bla att presenteras på stor tävlingskonferens under januari 2013, där temat är Ponny- och ungdomstävlande.
 
 
- 100-års jubileum
Året har på flera sätt kantats av 100-årsjubileumet och med avslutningen av året,  med galan i Blå Hallen och dans i gyllenesalen kunde inte gjorts på bättre sätt. 
 
- Riksidrottsforum
För första gången var jag med och deltog under Riksidrottsforum, fantastiskt att möta andra unga och engagerade inom idrotten. Här tar jag med mig flera saker, bland annat på hur vi kan samarbete - och lära ut av varandra. 

 
Jag skall göra mitt 2013 till det bästa året någonsin, går inte det försöker jag 2014 igen. Jag ser fram emot att fortsätta arbeta och utveckla ridsporten tillsammans med er!
 
Gott nytt år! 
Malin G

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0