Ikväll gäller det! Rösta på Roffe!

Hej!

Vi har nämnt det tidigare här på bloggen och ikväll gäller det. Idrottsgalan är i full gång och Rolf-Göran Bengtsson kan tilldelas Radiosportens Jerringpris. Ring och RÖSTA på 099-206 03!

Om vi alla hjälps åt tror jag att detta kan gå vägen. De senaste veckorna har det spekulerats mycket kring vem som vinner Jerringpriset. Jag läste i en intervju med hockeystjärnan Daniel Sedin, som själva är nominerade till priset, att han tänkte lägga sin röst på Rolf-Göran. Jag tycker det känns bra att fler och fler förstår storheten i att vinna EM-guld i hästhoppning och dessutom leda världscupen.



(Bild: hämtad från hastmagazinet.com)


Ju mer jag tänker på det desto mer ouppnåeligt blir det, tänk att allt måste stämma exakt under de 5 minuterna som du är inne på banan. Jag tänker själv alla gånger man ridit an ett hinder och tyckt att tempot är rätt, vinkel rätt, avståndet rätt och språnget blir perfekt men ändå så trillar en bom. Eller alla de gånger man ridit och känt att det här det går inte vägen med mirakulöst nog så gör det ändå. Tänkt att få allt detta att stämma på en och samma dag, just när det är som viktigast. Det handlar om teamwork och perfekt samspel mellan häst och ryttare. För mig är detta näst intill ett mysterium men jag antar att svaret ligger i alla de otaliga timmar som dessa proffs spenderat i sadel. Jag är full av beundran. 

Nu håller vi tummarna!

/ Klara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0