Idrott hela livet - del två

Med Jennies passning till mig i det senaste blogginlägget så vågar jag inget annat än att författa några rader kring gårdagen=)
 
Riksidrottsförbundets och SISU Idrottsutbildarnas konferens "Idrott hela livet" är en sammanslagning av två tidigare konferenser (Breddidrottsforum och Barnidrottsforum) och samlar årligen över 200 personer från olika specialidrottsförbund, distrikt och kommuner. Årets tema var "Idrotten vill - hur går vi från ord till handling" och varje seminariepass kopplades till grundpelarna i Idrotten vill.
 
En del idrottsförbund var på plats för att berätta om goda exempel i organisationerna och ridsporten fick vara med hela två gånger. Först ut var Gisela Löfstrand och Jennie som på ett av tre valbara seminarium berättade om vårt arbete med trygghetsfrågor. De fick lysande recensioner! Några timmar senare fick jag äran att prata inför hela salen, ett plenum på 200 personer, kring hur förbund, distrikt och kommuner kan engagera unga och hur vi kan arbeta för att fler unga ska vilja engagera sig i idrotten. Jag avslutade med ett par tips till unga och jag tänkte dela med mig av dem här
 
- Låt ingen se ner på dig, särskilt inte gubbar i kostym, för att du är ung.
- Ju mer föreningskunskap du kan, desto mer kan du påverka.
- Säg ja. Tro inte att du inte klarar det, tro på dig själv.
- Bygg nätverk med andra unga. Ge er ut utanför ungdomssektionens arbete.
- Ta chansen att påverka!
- Du är ung idag och proffs på att vara det. Unga är inte bara framtiden, utan också nu!
 
/Helena
 

Kommentarer
Postat av: kicki

Härligt!!!

2012-10-10 @ 22:06:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0