Diplomutdelning och första CUS-mötet med "nya" CUS.

Denna helgen har jag spenderat på Strömsholm. Helgen har vigts åt att träffa Framtidsspanarna och prata framtid, men framförallt för att vi skulle få motta våra diplom för genomförd Framtidsspanar-utbildning. "Nya" CUS har också haft sitt första CUS-möte!

På lördagen hölls utdelningen nere vid årets upplaga av Strömsholmstävlingarna. Representanter ifrån de olika hästorganisationerna i HUS och Framtidsspanarna fanns också på plats.
SvRFs fantastiska generalsekreterare, Carina Sjöberg, lyfte under sitt tal (då hon sitter i HNS styrelse) vikten av att makthavarna nu tar vara på de unga ledartalangerna inom organisationerna som skapats och utvecklats genom projektet.

Jag ser SvRF som en förebild för flera andra organisationer gällande ungdomasarbetet och det viktiga stödet - både inom hästnäringen, och idrotten i stort. Vi kan göra mycket mer - och bli ännu bättre, det är jag också övertygad om. Men stämman visar flera goda exempel på när våra fantastiska unga ledare tagits till vara och kan fortsätta verka för svensk ridsports bästa. Så, det gäller nu att tillsammans hålla nivån - och fortsätta utveckla det reella inflytandet, inom samtliga nivåer och organisationer.

Gårdagen och idag, måndag, har CUS som valdes på RIX-U haft sitt första möte, och mitt första möte som ordförande har därmed genomförts. Det känns som ett fantastiskt gäng, som jag är otroligt stolt över att få leda. Flera saker är redan på gång, då de legat i planeringen sedan tidigare - så håll utkik.

Imorgon åker jag till Olympia, hoppas på wi-fi så att jag kan blogga därifrån. To be continued...

Malin Gustafsson
Ps. På bilden ser ni mig och Carina. (Foto:SvRF)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0