Jennies ridsportår!

Hej på er!


Dags att summera året! Här kommer min topp-fem lista över årets händelser!


5.  Årsmöten och stämmor

Det har varit stämmoår i idrotten och jag besökte inte mindre än fem olika årsmöten/stämmor! Vilken fantastisk möjlighet det finns att påverka om man använder dessa påverkansvägar! Häftigt!


Jag fanns på plats under:

-          Stockholms läns Ridsportförbunds DUS årsmöte

-          Stockholms läns Ridsportförbunds årsmöte

-          RIXU – CUS egen stämma!

-          SvRF’s stämma

-          RIM (Riksidrottsmötet) – RF och SISU Idrottsutbildarnas stämma



4. Blogg och facebook

Vi startade bloggen och facebookgruppen på prov under våren. Nu är det en ordinarie informations- och kommunikationskanal för oss. Så häftigt när ni kommer in med tankar och synpunkter till oss här!


 

3. Stipendie x 2

Året startade med en stipendiekonferens för alla som fått utmärkelsen årets ungdomsledare eller årets ungdomssektion i distrikten. Det var tema värdegrund och ledarskap. Dessa fantastiska ungdomar gjorde starten på 2011 till en riktig energikick!


Några veckor senare åkte jag till Göteborg för att hämta ut ett stipendium ur Sven Tollings minnesfond! En häftig upplevelse! Pengarna använde jag för att gå UGL som är en ledarutbildning.



2. Facilitering

I oktober var hela CUS gänget nere i Göteborg hos Malin Morén på faciliteringsutbildning inför ridsportforum. Vi lärde oss mer om att underlätta processer för grupper, fick ett uppslag av metoder, övade massor, fick ris och ros och var superladdade inför ungdomsforum där det var ”skarpt läge”. På ungdomsforum faciliterade vi workshops mellan föreläsningarna – superkul!


 

1. Samarbete med Friends

Nu är det äntligen igång på allvar! Samarbetet mellan Svenska Ridsportförbundet och Friends. Tillsammans ska vi jobba för en ännu tryggare stallmiljö med fokus på relationen människa – människa. Dessutom kommer trygghetsbilagan ut tillsammans med första numret av Häst & Ryttare. Till våren lanseras samarbetet på riktigt i samband med att nästa ansökningsperiod för idrottslyftet startar! Håll utkik!


 

 

Jag vill avsluta med ett stort Tack till alla er som jag mött under 2011, ni är fantastiska och ni ger så mycket energi! Jag är stolt över att vara en del av Svensk Ridsport tillsammans med er!

 



GOTT NYTT RIDSPORTÅR 2012!

/Jennie


Kommentarer
Postat av: Märta

Jag hoppas att du fortsätter med att uppdatera din blogg - den har verkligen potential :)!

2012-03-18 @ 19:01:59
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0