Mitt första år i CUS

Min första årskrönika här på ungiridsporten.blogg.se får sammanfatta mitt första CUS-år.


CUS-ANSÖKNINGSINTERVJUN
Med valberedningens Agens Björn ledde till...


RIX-UNGDOMSMÖTET
En fantastiskt rolig helg, med mycket inspiration, engagemang och kunskap bland representanter av ridsportens unga! Det var också här på mötet som jag blev invald till styrelsen och det var nog det absolut bästa som har hänt under detta året. För det har lett till...


UNGDOMSFORUM
Efter att ha jobbat i ridhuset på fm, bytt om i bilen på väg till flygplatsen, åkt med en vilsen taxichaufför och sprungit in på hotellet där ungdomsforumet hölls möttes jag av en helg där unga ridsportares mål och visioner gav mig gåshud. Möten med flera aktiva ungdomar är helt fantastiska. Det finns så mycket enegi, idéer, inspiration och ett fantastiskt engagemang! Under andra dagen faciliterade jag en helg grupp bestående av tävlingsintresserade och aktiva ungdomar där vi processade fram mycket som jag nu tar med mig i mitt fortsatta arbete med...


TÄVLINGSSEKTIONEN
Jag måste lyfta SVRFs tävlingssektion som inte har ett lätt arbete på sina axlar. Detta är en grupp människor som jag verkligen har som förebilder. Deras erfarenheter, engagemang och stora kunskap kring tävlingsverksamheten är fantastiskt och de gör allt för ridsportens bästa! Att representera CUS och oss unga här är också något jag är otroligt stolt över att få göra!


DET VARDAGLIGA CUS-ARBETET
Med möten, mailsvar, telefonsamtal, mer möten och svarandes på frågor är tidskrävande med otroligt roligt. Att få vara med och påverka, engagera, möta, inspirera och arbeta för världens bästa idrott - ridsporten är verkligen stort!


Jag vill som avslutning bara flagga för en länk.
http://www3.ridsport.se/Tavling/Nyheter/2011/12/TillfalligfrysningavMom1512/

Jag vill med den önska och hoppas att ni tar chansen och mötas och framföra era tankar och idéer på ett trevligt sätt. Var med och påverka - för ridsportens bästa!

GOTT NYTT ÅR!

KRAM MALIN G


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0