Ridsportåret 2011 - enligt Elin

Året börjar närma sig sitt slut och det har blivit dags att summera. Här följer min fem höjdpunkter från 2011:

5. Den som väntar på något gott/tjat lönar sig alltid eller CUS-möte i Växjö

Ända sedan jag kom med i CUS har jag hoppats på att vi skulle förlägga ett möte till min hemstad Växjö. I september var det äntligen dags - det blev både möte och ridning på ridskolan där jag jobbar.



4. Ungdomskonferens i vårt västra grannland

Tidigt i höstas drog jag och Jennie till Norge-landet för att delta i en konferens om barn- och ungdomsidrott. Där fick vi träffa andra idrottsengagerade från de nordiska länderna. Det var superintressanta föreläsare, otroligt vacker natur och en möjlighet till erfarenhetsutbyte med andra ridsportare.



Jag och Jennie i Lillehammer

3. Riksungdomsmötet

I maj var det dags för riksungdomsmötet, som är ridsportungdomarnas stämma. Vi tillbringade en helg på Högbo Brukshotell och ägnade oss både åt lek (Fångarna på Bruket) och allvar.

De tidigare CUS:arna Charlotta, Linnéa och Jenny lämnade oss. Nytillskott blev Madde, Frida, Malin G, Martina och Pernilla.



Ridsportungdomar har en given plats i föreningarna, i distriktet och centralt. Vi kan påverka vår egen framtid!

2. EM-guld, EM-guld, EM-guuuuuuuld!

Hur bra är han inte, vår Roffe? Äntligen fick han det mästerskapsguld som han så väl har förtjänat. Radiosportens reportage från händelsen är klassiskt och RGB har blivit en idrottskändis att räkna med, även för de som normalt inte följer ridsporten.



Foto: Ridsport.se

1. Lev din dröm - våga satsa!

I november gick historiens första ungdomsforum av stapeln i Täby utanför Stockholm. Två helt fantastiska dagar där vi i CUS stod som arrangörer och fick chansen att möta nästan 200 engagerade ridsportungdomar. Jag lärde mig så otroligt mycket under den helgen och när jag ser tillbaka på 2011 så var ungdomsforum helt klart höjdpunkten - i alla kategorier!


Tack alla ni som deltog och som delade med er av era tankar, drömmar och mål!



På bilden: Amanda Landeblad och Helena Carlsson
Foto: Ridsport.se


Med hopp om att 2012 blir minst lika bra!

/Elin


Kommentarer
Postat av: Marie Hallander Larsson

Vilken bra årskrönika - Gott Nytt Ridsportår Elin! Kram Marie

2011-12-28 @ 19:51:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0