Almedalsveckan 2011

Nu är jag på plats i Visby för årets Almedalsvecka och det är lika spännande varje gång. Det är tredje året i rad jag är här och jag har redan en Almedalsritual som innefattar att jag, precis innanför murarna, tar ett djupt andetag och blundar för en stund. Redan där och då kan jag känna engagemanget som omsluter staden. Och för att ge er en mer konkret bild: När jag kom till parken idag stod en ung kille, inte över 20 år, och debatterade med en äldre man, runt 70 år, om varför det var demokratiskt riktigt att stödja "Ship to Gaza". Den äldre männen var lika övertygad han om att det var demokratiskt fel. Att de båda trodde så starkt på sin sak gjorde att jag fick gåshud. Det är häftigt! Och den känslan delar jag här på plats med tusentals besökare.

Vad har annars hänt idag?
1. Kicki (chef på Ridsportförbundets avdelning "Förbund och samhälle") och Mackan (jobbar på infoavdelningen) var tre timmar sena eftersom deras plan hade fått punktering.
2. Min väska försvann någonstans på Arlanda. (För övrigt reste jag hit i samma plan som Janne Schaffer, Unni Drougge, Ica-Stig och September).
3. När vi kom fram till huset vi skulle bo i så fick vi inte tag i husets ägare vilket gjorde att vi fick sitta ute och vänta på honom i en timme. När han kom berättade han att han hade lagt nyckeln under mattan så att vi säkert skulle hitta den.

Imorgon väntar bland annat Riksidrottsförbundets seminarier.
http://www.rf.se/Arbetsrum/Almedalen/
Jag håller er uppdaterade!
/Helena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0