Fyra fantastiska år är över

Jag säger som Linnéa sagt tidigare "En gång CUS:are, alltid CUS:are".

Nu har det snart gått en vecka sedan Riksungdomsmötet då jag avgick från CUS och jag tror ändå inte att jag riktigt har hunnit smälta att jag inte är med längre.

Det har verkligen varit fyra fantastiska år. Jag har både utvecklats själv och fått arbeta tillsammans med andra så otroligt duktiga, kompetenta och underbara människor. Jag är tveksam till om jag någonsin kommer få möjligheten att jobba i en så bra grupp igen.
Under de här åren har vi hunnit göra en hel del för ungdomarna i svensk ridsport och jag är otroligt stolt över att ha fått vara en del av detta.

Det var inte ett lätt beslut att fatta när jag bestämde mig för att inte fortsätta men det kändes dags att lämna över till någon annan med ny energi, och efter helgen känner jag mig ännu mer övertygad om att den nya styrelsen kommer att bli ett helt fantastiskt gäng!

Trots att jag inte kommer att vara med i CUS längre lämnar jag inte ridsporten helt. Jag har blivit vald till sammankallande för CUS valberedning (så nästa RixU ses vi igen om inte tidigare!) och kommer kanske hänga kvar på ett litet hörn på vissa av CUS arbetsområden.

När man gjort en sån resa som vi i CUS har gjort tillsammans (både personligt och på otaliga SJ-tåg) blir man ett väldigt sammansvetsat gäng och jag kommer sakna er alla!
(Även om vi ses nästa gång redan imorgon...)

Nu laddar jag inför SvRF:s stämma i helgen där jag kommer att hålla tummarna för både Linnéa och Helena som kandiderar till RUS respektive förbundsstyrelsen.

/Charlotta Thunander (inte längre CUS:are på pappret men fortfarande i hjärtat!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0