Riksidrottsmötet 2011

För mig började det den 23 mars på Djursholms Ridklubb med Stockholms läns Ridsportförbunds Ungdomssektions årsmöte. Jag var där för det ärofyllda uppdraget att leda mötet, men också för att representera CUS och prata om vår verksamhet. Det är alltid kul att träffa engagerade ungdomar och om någon trodde något annat så är ridsportens framtid säkrad, det finns ett enormt engagemang bland unga (och gamla)!

Det fortsatte den 20 mars i en konferenslokal i Solna. Sockholma läns Ridsportförbund hade årsmöte. Jag var där som valberedning - ett viktigt och spännande uppdrag! Den stora diskusionen där rörde landstingsstödet och medlemsavgifterna. Vårt förlag från valberedningen på personval  togs emot bra och alla val gjordes enligt våra förslag.

Sen har det rullat på här i maj, först Riksungdomsmötet 7-8 maj och sen Ridsportförbundets stämma 15 maj.

Nu börjar det närma sig slutet. Snart ska alla val vara gjorda och idrotten kan med nya krafter börja jobba för "Svensk idott - världens bästa". Nu i helgen är det nämligen Riksidrottsmötet (RIM). Det är Riksidrottsförbundet och SISU Idrottsutbildarnas stämmor. Det är flera CUS:are på plats. Jag, Helena, Klara och Elin. Dessutom tror jag att Jenny, som avgick på RIXU, kommer att vara där. Vi kommer att vara där för att påverka och nätverka! Om du inte själv är där så kommer vi såklart låta dig ta del av vad som händer på plats, här på bloggen!





Här kan du läsa mer om RIM:
http://www.rf.se/Idrottens-organisation/RF-stamman/riksidrottsmotet/


/Jennie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0