Tårar av glädje, tårar av sorg!

Rixungdomsmötet är över för denna gång
Eftersom att jag hade äran att få vara med att planera helgen så passade jag på att förlägga mötet i Sandviken. Sandviken ligger bara 3 mil från Gävle där jag bor så med andra ord är jag redan hemma och sitter på min altan i solen och reflekterar över det som varit..

Jag tänker på helgen men jag tänker främst på min tid i CUS
Jag tog beslutet inför detta riksungdomsmöte att jag skulle lämna över min plats till någon ny ung aktiv som ska få samma chans som mig. Ett beslut som jag är glad över men som samtidigt ger mig en stor tomhet. Vid avtackningen i dag så rann tårarna ned för mina kinder. Det var tårar av glädje och tårar av sorg.

När jag tänker tillbaka på min tid i CUS så har jag lärt mig så oerhört mycket och utvecklats så fantastiskt som människa. Det är en resa som jag kommer plocka med mig resten av livet och jag gråter av glädje för att jag fått uppleva det.  
Jag har fått äran att jobba med ett helt fantastiskt gäng och träffat så oerhört kompetenta och duktiga personer. Samtidigt så gråter jag av sorg för att jag tror aldrig att jag kommer få chansen att arbeta i en sådan här grupp igen.

Jag har inte bara utvecklats som människa under dessa år. Jag fått vara med i arbetet för att förbättra ridsporten för alla. Jag har fått vara med i heta debatter, jag har blivit lyssnad på och jag har framförallt insett att alla kan påverka Svensk ridsport. Den chansen ska alla ta! Under mina fyra år i CUS har vi gjort massor och det är jag enormt stolt över!

Svensk ridsport är fantastisk
Även om beslut är tuffa i bland så måste de tas. Ridsporten fullkomligt blomstrar av duktiga ledare, det har inte minst denna helg visat. Jag lämnar med varm hand över stafettpinnen till nästa gäng och sträcker på ryggen för att jag är en del av Svensk ridsport, en sport som lyckas så bra med sin ledarrekrytering.  

Nu ser jag fram emot nästa helg och stämman i Göteborg där jag förhoppningsvis blir invald i Ridskole- och utbildningssektionen. Jag ser fram emot att få fortsätta mitt engagemang i ridsporten och tar med mig orden från helgen..

"En gång CUS:are, alltid CUS:are!!"



/Linnéa Hedberg


Kommentarer
Postat av: Elin

Du är så inspirerande!

2011-05-09 @ 22:19:17
URL: http://stallvran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0