Då var det dags...

...för mig att göra mitt första blogginlägg här, eller ja, mitt första blogginlägg någonsin faktiskt. Jag heter Martina Eriksson och blev på årets riksungdomsmöte i Högbo invald som ledamot i CUS, vilket känns väldigt roligt och spännande. Jag är född och uppvuxen i Luleå i Norrbotten och är 22 år gammal. Arbetar gör jag på Telia med att supporta iPhones, där jag har ett gäng fantastiska kollegor som gör dagarna trevliga.

 

Mitt ”andra hem” hittar ni i på kalvholmen just utanför Luleå, och det går under namnet Luleå Ridklubb. Där är jag aktiv som extra ridinstruktör, tävlingsryttare och lektionsryttare. Mitt hjärta klappar extra för en häst vid namn Thåström, som är en 12 årig skimmel valack som jag tävlar i båda hoppning och dressyr. Vi är dock bara glada amatörer på tävlingsbanan. I hoppningen är piloten feg och i dressyren håller vi oss till lättklass då Thåtte, som han kallas inte får några jätte stora applåder för sin ”symaskinsgång” J

 

Mitt första förtroende uppdrag var som kassör i klubbens ungdomssektion, där jag sedan blev ordförande i US:et och ungdomsrepresentant i klubbens styrelse. Numera sitter jag som ordförande i Norrbottens DUS, där jag varit aktiv i snart tio år nu. Jag är även ungdomsrepresentant i distriktsstyrelsen och nybliven ledamot i CUS. Då jag alltid varit aktiv på ridskolan och varit DUS:are väldigt länge är detta såklart frågor som jag brinner lite extra för. Att få chansen att jobba med ”CUS gänget” känns otroligt roligt och jag ser med spänning fram emot vad dessa fyra år kommer bjuda på.

Jag tillsammans med

Hoppas vi ses!

 

Martina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0