Ny vecka och ny bloggare

Hej alla!

Efter en intensiv utbildningshelg i höstfina Göteborg är det nu min tur att blogga. Det känns väldigt roligt att äntligen få ”träffa” alla läsare som jag hittills bara har hört talas om.  Vi inleder hur som helst med den obligatoriska presentationen.


Namn:
Klara Gunnarsson


Ålder:
25 år.


Bor:
Har just flyttat hem till Stockholm efter att studerat i Lund i flera år.


Gör:
Är precis färdigutbildad civilingenjör från Lunds Tekniska Högskola. Jag är arbetssökande och jobbar just nu extra inom hemtjänsten.


Klubb:
Hufvudsta Ridklubb i Solna kommer alltid var min hemmaklubb men jag rider just nu för Gömmargårdens ridsällskap i Stockholm.


Häst i livet:
Ridskoleponnyn La lune som jag tog hand om under flera år. En oerhört positiv liten häst som alltid gjorde sitt bästa men som tyvärr har lämnat jordelivet.


Uppdrag inom Ridsporten:
Jag började engagera mig inom Ungdomssektionen på Hufvudsta Ridklubb.  Det var en oerhört roligt tid och vi var ett bra gäng som tillsammans uträttade både stora och små stordåd. Efter gymnasiet arbetade jag som fritidsledare på Östermalms Ridskola. Det är ett av de roligaste jobben jag haft, det var fantastiskt att få jobba med positiva barn och underbara hästar.


Uppdrag i CUS:
Jag blev invald som ledamot i CUS 2009 och sitter även som ungdomsledamot i förbundsstyrelsen. Inom CUS arbetar jag för tillfället främst med höstens stora händelse, nämligen Ungdomsforum 2011.

Jag brinner mycket för att öka ungas delaktighet och inflytande inom ridsporten. Det kan låta som en klyscha men eftersom unga vet bäst vad unga vill så tycker jag att det är självklart att unga ska vara med och påverka. Speciellt med tanke på att en stor del av förbundets medlemmar är unga under 26 år.


(Bilden är tagen när CUS var och red på Teleborgs Ryttarsällskap och hästen heter Munsboro Guiness)

Vi hörs!

/ Klara

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0