Min Årssummering

Hej alla,
 

Nu är det bara timmar kvar på 2012 och vi går snart in i 2013, ormens år enligt den kinesiska årsräkningen.

 

Året har gått mycket fort och inneburit massa roliga händelser. För att kunna summera året var jag tvungen att bläddra tillbaka i kalendern för välja ut godbitarna från året som gått. 

 

Ridsportforum

 

Som Elin tidigare nämnde så blev jag, tillsammans med Malin B, utsedda av Förbundsstyrelsen att planera och organisera årets Ridsportfourm. Ett arbete som började i januari och höll i sig till dess att forumet genomfördes, i oktober. Det var mycket jobb och slit men helt klart värt det när jag ser tillbaka på resultatet. Extra roligt var att många efteråt uppskattade de nya tekniska lösningarna med blogg och twitter vilket även gjorde att man faktiskt kunde delta utan att vara fysiskt på plats.

 

Årsmöte i Gävleborg distriktet

 

Jag är fadder för Gävleborgsdistriket och besökte deras årsmöte i mars, det är alltid kul att se vad som hände ute i ditrikten. Kanske speciellt i ett distrik som jag inte besöker så ofta och som både har likheter och olikheter de distrik som jag kommer ifrån. 

 

Jubileumstårta som start påjubileumsåret för Ridsporten 100 år

 

Förbundsstyrelsemöte

 

2012 var mitt första hela år som CUS-representant i förbundstyrelsen. Det innebar många möten och mycket förberedelser men det har varit fantatsiskt roligt att vara med och påverka ridsporten och dess framtid i den "högsta styrelsen".

Madde i CUS poserar på ett FS-möte.

 

 

Idékonferens

 

I juni var jag på idékonferens som arrangerade av Riksidrottsförbundet och SISU Idrottsutbildarna. Jag blev inbjuden eftersom jag är medlem i RF och SISI:s ungdomsråd. Det var väldigt roligt att vara på konferens och "bara" vara deltagare utan att ansvara för något specifik. Under helgen diskuterades värdegrund, "Idrotten vill" och vad värderingstyrt ledarskap egentligt är. Jag skrev ett inlägg om detta här på bloggen och fick respons från en av er läsare att ni nu fick mer energi till att arbeta mer med "Ridsporten vill, vilket jag blev väldigt glad över. "Ridsporten vill" kan ibland ses som ett "bortglömt" dokument men det beskriver faktiskt VAD risporten egentligen vill.

 

 

 

Jubileumsfest i Stockholm Stadshus

 

Jag vet att nästan alla reda nämnt detta som en av höjdpunkterna på året. Med risk var att låta tjatig men det var det! Att få avsluta jubileumsåret med denna händelse var väldigt roligt. Bara att få se Blå Hallen och Gyllene Salen på riktigt och få vara med och fira alla duktiga ridsportare för deras prestationer under året.

 

Gästerna vandrar ned för trappan i stadshuset

CUS-ordförande Helena på storbildsskärmen i Blå Hallen.

 

 

Till sist vill jag önska er alla ett riktigt Gott Nytt År. Sedan vill jag citera Malin G, jag tänker göra 2013 till det bästa året i mitt liv, går det inte försöker jag igen med 2014.

 

Kram

 

Klara

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0