Med en liten tår i ögat...

När jag var 11 år fick jag äran att bli invald i Theleborgs Ryttarsällskaps Ungdomssektion, TUSS. Det var ett stort uppdrag och jag var överlycklig att få vara med de stora tjejerna som självklart var förebilder för alla barn och ungdomar i stallet. Jag växte med uppgiften och året då jag fyllde 13 år blev jag vald till ordförande för sektionen. Till en början tvivlade jag på om jag verkligen skulle fixa att leda hela ungdomssektionen, men det gick bra och när jag ser tillbaka på tiden som gått förstår jag hur otroligt mycket jag har lärt mig på vägen och hur jag har utvecklats som människa. Det absolut största och bästa minnet jag har ifrån åren i TUSS-styrelsen är när vi 2010 utsågs till Årets Ungdomssektion. Vi blev tilldelade den finaste och bästa titeln som en ungdomssektion kan få, det är en häftig känsla!





Här är TUSS-styrelsen efter att vi har fått ta emot priset för Årets Ungdomssektion 2010 i Globen

Foto: Elin Gunnarsson


Idag har TUSS haft årsmöte och jag har lämnat TUSS-styrelsen som jag varit en del av under många år. Det känns både konstigt och sorgligt att TUSS-kapitlet i mitt liv är över, samtidigt är jag otroligt tacksam över allt som jag har lärt mig på vägen och över alla fantastiska barn och ungdomar som jag har fått träffa och jobba med under dessa år. Nu får nya ungdomar chans att växa och lära sig nya saker, precis som jag har gjort.

De får chans att ta del av ridsportens fantastiska ledarskola!


Mvh // Madde


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0