Vänner med friends

Jag har precis satt mig på Roslagsbanan och är på väg hem från ett möte hos friends. Med mig hade jag Eva och Helena. Dagen startade egentligen på Idrottens hus, där vi hade frukostmöte innan vi gick vidare till friends huvudkontor där Camilla och Amelie tog emot oss.

Vi var där för att prata det som varit och det som komma skall, för vi känner oss nämligen säkra på att vi ska fortsätta vara vänner, ridsporten och friends samarbete ska fortsätta!

Ansökningstiden till idrottslyftet har gått ut och det är i dagsläget inte klart hur många föreningar som sökt pengar för friends kartläggning. Friends gör dessutom en satsning som de kallar "Trygg idrott" och för ridsporten innebär det till en början att 20 föreningar under en treårsperiod får stöd och utbildning av friends.

Det finns fortfarande platser kvar för ridsportens föreningar, så om din förening är sugen - tveka inte att kontakta friends!

/Jennie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0