Gästblogg projektledaren Fanny Gustaver

 

Jag heter Fanny Gustaver och har precis börjat arbeta med Framtidsspaning 2.1 – ett jättespännande projekt som finansieras av Hästnäringens Ungdomssatsning, HUS. Det övergripande syftet med Framtidsspaning 2.1 är att framtidens hästnäring ska gå i takt med omvärlden, att ungdomar ska fortsätta söka sig till hästsporten samt att säkerställa ett reellt ungdomsinflytande.

Svenska Ridsportförbundets Centrala Ungdomssektion, CUS, har gett mig i uppdrag att titta närmare på hur tävlande ungdomar kan bli mer delaktiga i Ridsportförbundet. I dagsläget finns det många engagerade ungdomar såväl i föreningarna som på distrikts- och central nivå men de flesta kommer från ridskolorna. Det tidigare projektet Framtidsspaning 2.0 visade att en viktig utmaning är att engagera fler unga tävlingsryttare som organisationsledare och att ta vara på kompetensen som de besitter. Detta kommer att prioriteras i det fortsatta arbetet med Framtidsspaning 2.1.

Därför ska jag försöka hitta svar på frågor som: Hur engagerar sig unga tävlingsryttare i Svenska Ridsportförbundet idag? Vad beror det på att få unga tävlingsryttare är engagerade på central nivå inom SvRF idag? Vad skulle öka intresset? Hur kan SvRF ta vara på och skapa möjligheter för ett ökat engagemang bland unga tävlingsryttare på central nivå inom organisationen?

För att ta reda på detta kommer jag bland annat att genomföra en webbenkät (som jag hoppas att många vill svara på!), göra intervjuer över telefon och möta ungdomar på tävling. Jag vill helt enkelt få massor av information om hur tävlande ungdomar ser på detta! Jag hoppas att ni som läser detta vill dela med er av er syn på saken, antingen genom att skriva en kommentar eller genom att skicka ett mail till mig: [email protected].

Vem jag är? Jag är 30 år och bor i Sundbyberg utanför Stockholm med min sambo och vår hund. Jag är uppvuxen i Nyköping där jag red på Nyköpings Ridsällskap och tävlade i framför allt dressyr. Jag är diplomerad ridlärare level 1 och har även pluggat medie- och kommunikationsvetenskap. Jag har bland annat arbetat som medieanalytiker och som journalist.

Det känns jätteroligt att i det här projektet få förena mina intressen för ridsport och kommunikation. Jag kommer att fortsätta rapportera här om hur arbetet går!

/ Fanny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0