Ledig helg

Hej igen, 
 
Egentligen skulle jag vara på möte med Riksidrottsförbundet och SISU idrottsutbildarnas ungdomsråd i helgen men av olika anledningar blev mötet inställt vilket resulterade i en ledig helg för min del. Lediga helger växer inte på trän och inleddes med behövlig sovmorgon. 
 
Under en promenad med några vänner kom vi att diskutera idrotter vi ägnat åt oss som barn med som man senare lade på hyllan av olika anledningar. 
 
En snabb SIFO- undersökning av promenadgänget visade att de flesta någon gång ridit regelbundet, sedan kom gymnastik, fotboll samt handboll. För min del har jag enbart ägnat mig åt ridsport med en mycket kortvarigt avstickande till friidrotten.
 
Anledningen till att vi kom att diskutera idrott var att några i gänget nu börjat med dessa idrotter igen efter flera års uppehåll och tycker att det är så fruktansvärt roligt. Har ni någon idrott som ni tidigare sysslat med och som ni gärna skulle vilja ta upp igen?
 
Idrott i alla dess former kan man faktiskt ägna sig åt hela livet. Min ridlärare berättade att en av de modigaste och djärvaste eleverna hon haft var en 80-årig kvinna som fortsatt att ägna sig åt ridsport hela livet. Tänk hur många timmar i sadeln hon skaffat sig och med det i bakhuvudet så känns det otroligt kul att jag har så många fler timmar i sadeln att se fram emot!
Avslutar med en bild på lite spontanidrottande människor på promenadrundan. 
 
/ Klara
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0