Tack alla fantastiska unga som har varit med och påverkat ridsportens framtid!

Idag landade organisationsprojektet på Djursholms Ridklubb i Stockholm. När processledaren Ulf Brömster tackat deltagarna och avslutat det öppna forumet så var det också avslutet på den turné som organisationsprojektet varit ute på sedan den 14 augusti.

För att engagera unga på de öppna forumen så har CUS haft förpepp. Vi har varit på plats i nästan alla 19 distrikt och hjälpt unga att lyfta sina åsikter om ridsportens framtid. Och vilket engagemang vi mötts av, det är verkligen helt fantastiskt. Om vi bara lyckas behålla alla de fantastiska unga vi mött på den här tunern så finns ingen anledning att oroa sig för de kommande 100 ridsportåren! Tack alla som deltagit!

En annan sak som jag slagits av under den här månaden är vilket fantastiskt arbete alla CUS:arna gjort. Eftersom jag representerat CUS i organisationsprojektets styrgrupp så har det varit jag som har ordnat med upplägg, schema, inbjudan, en del kontakter och allt annat som behöver styras upp inför dessa träffar. Det har varit ett hästjobb! Kicki som jobbar på kansliet och som varit projektledare för organisationsprojektet pratar varmt om hur många ideella timmar idrotten jobbar varje år. Hon hade säkert blivit glad om jag skrivit ner allt, men det har jag tyvärr inte. Utan att överdriva så tror jag i alla fall att det är minst 100 av mina 2208 sommartimmar som gått åt till det här.

Men vet ni, det hade inte spelat någon roll om jag tagit varenda timme till det här! Det hade blivit katastrof om CUS:arna inte hade gjort ett så fantastiskt arbete! De flesta har varit ute och faciliterat förpeppet och de som inte gjort det har bidragit på andra sätt. Ingen har yttrat så mycket om ett endaste litet ord som antytt till gnäll. Alla har följt arbetsordningen och alla har gått i mål med bravur! Det har varit lätt att leda det här gänget genom det här!

Jag vill också passa på att tacka Edith Olofsson och Katarina Häggström som har gjort en strålande insats när de bjöd in till och ledde förpeppet på Gotland och i Mittsvenska eftersom ingen CUS:are kunde vara på plats.
Nu är ett års intensivt arbete med organisationsprojektet över för min del. Styrgruppen är upplöst och de öppna forumen är över. Det kommer att kännas tomt. Det har varit en otrolig resa att få vara med om på flera olika sätt och lärdomarna tar jag med mig in i framtiden!

Tack alla som har funnits med under resans gång!

/Jennie

 

 

Några bilder från Stockholm:





 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0